לכבוד : מר ישראל כץ
שר התחבורה.
שמי ישראל טיקוצקי ואני קצין בטיחות בכיר בתעבורה ובעליו של משרד עצמאי למתן שירותי בטיחות בתעבורה.
קציני הבטיחות בתעבורה הורשו לפעול כעצמאיים מאז 08/2001 והם מפקחים מאז על כ-18.000 כלי רכב כבדים (משא/מסחרי) שמשקלם עולה על 10.000 ק"ג.
ועדה לבחינת מעמדו של קצין הבטיחות הוקמה ע"י משרדך לבקשת מנהל תחום קציני בטיחות והמלצותיה במשרד המשפטים.
המלצות הועדה פוגעות קשה במעמדם וסמכותם של קציני הבטיחות בכלל והעצמאיים בפרט, בעיקר מעמיסים הוצאה נוספת וכבדה מאד על בעלי הרכב וזאת עקב שינוי בספירת כלי-רכב מפוקחים (עד היום נספרו גורר וגרור כאחד מהיום כשניים).
כמו כן יש בוועדה המלצות לפגיעה בסמכויות המשרד העצמאי למתן שירותי בטיחות.
אנו מצידנו הודענו למנכ"ל משרדך מר עוזי יצחקי כי המלצות הועדה אינן מקובלות עלינו וקיימת הבטחה מצידו אלינו דרך לשכת המסחר כי המסקנות לא יאושרו קודם לקבלת הערותינו והתחשבות בהן.
בימים אלו "נעשה מחטף" ע"י מנהל תחום בטיחות במשרד התחבורה בו הוא מנסה כאילו "לגנוב" את החלטות הועדה ולקדמן לביצוע מידי ע"י הנפקת מכתב הוראות שספק אם הוא תקין חוקית מאחר ויש המלצות ועדה בצנרת.
את הפגיעה הזאת מוביל מנהל תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה שמנצל את היעדרותם של מנהלי תחום בכירים כמו מנהל אגף מטענים ומל"ח יבשה ומנהל הרישוי.
אדוני השר,
הפיקוח של קציני הבטיחות בתעבורה אינו עולה לקופת המדינה שקל, אולם תרומתם לבטיחות בדרך רבה ללא ספק, להזכירך, הדבר המשמעותי היחיד שנעשה בנושא הטיפול בגורם האנושי הוא הקמת המשרד העצמאי.
מנהל תחום הבטיחות במשרדך, פועל היום נגד קציני הבטיחות העצמאיים שבנו את עצמם ללא עזרה ממשלתית כל שהיא, מפקחים על כמות עצומה של כלי-רכב כבדים כאשר הפיקוח עליהם נעשה ראשית לכל ע"י מנהל המשרד העצמאי האחראי למול הלקוח ואח"כ ע"י משרד התחבורה שיכולת הפיקוח שלו מוגבלת מאד עקב כך שיש במשרדו שלשה מפקחים בלבד המפקחים על כ-3000 קציני בטיחות בתעבורה ובנוסף לכך מבזבזים את הזמן בהדרכת קציני בטיחות המנוסים מהם וזאת שלא ע"פ התקנות.
לשימת לבך!!
העלות הנוספת שתיגזר מקיום ההנחיות האחרונות של מנהל תחום הבטיחות תיפול על כתפיהם של בעלי משאיות בחברות קטנות שגם כך הם מתקשים להוציא את לחמם.
בטיחות בדרך לא נרוויח מכך, התמרמרות של אלפי בעלי המשאיות קשיי יום בהחלט כן.
אני מאד מבקש מכבוד השר שייקרא מכתב זה בעיון ויעצור החלטות המביאות בעיה כלכלית קשה לאלפי בעלי משאיות ולמאות רבות של קציני בטיחות בתעבורה.
בכבוד רב,
ישראל טיקוצקי קצין בטיחות בכיר בתעבורה